ORIBELLE FOUNDATION SPF 50/PA++ BY ALORA SKINZ




1- Mengandungi Vitamin C
Vitamin C merupakan nutrisi yang paling aman, efektif, sekaligus paling mudah untuk didapatkan. Di samping itu, vitamin C memberikan banyak manfaat penting bagi tubuh, mulai dari perannya untuk membangun dan memperbaiki jaringan tubuh, meningkatkan kekebalan tubuh, menjaga kesehatan kulit, hingga mencegah penuaan dini.






2- Mengandungi vitamin E
Vitamin E adalah sejenis antioksidan yang melawan radikal bebas. Proses penuaan menjadi lebih pantas apabila sel kulit kita diserang oleh radikal bebas seperti radiasi ion daripada gadget, asap-asap kenderaan, asap-asap kilang, sinar UV dan daripada asap rokok. Apabila serangan radikal bebas dapat di tangkis dan dikurangkan, maka proses penuaan akan dilambatkan.


3-Mengandungi argan oil
Argan Oil mengandung vitamin E dua kali lipat lebih banyak daripada Olive Oil. Vitamin E yang berperan sebagai antioksidan ini bermanfaat untuk melawan radikal bebas yang mana merupakan salah satu penyebab penuaan kulit. Selain itu, Argan Oil juga kaya akan kandungan asam lemak omega-6 dan 9. Untuk perawatan rambut, Argan Oil membantu merawat kulit kepala yang kering dan melembabkan rambut yang kering. Untuk tubuh, minyak langka ini bisa digunakan untuk body lotion. Jika Anda memiliki tangan yang kasar atau kutikula kuku terkelupas, gunakan minyak ini untuk melembabkan tangan Anda.

Comments

Popular Posts