APA ITU PHOSPOLIPIDS ???

KETAHUIKAH ANDA TENTANG PHOSPHOLIPIDS??


Phospholipids:- 

Terdiri daripada dua jenis asid lemak. Itu meletakkan mereka dalam keluarga lipid, kumpulan luas molekul yang semulajadi yang termasuk lemak, lilin, sterol, vitamin larut lemak (seperti vitamin A, D, E dan K). Fungsi biologi utama lipid termasuk penyimpanan tenaga, sebagai komponen struktur membrand sel, dan sebagai molekul isyarat penting.

Image result for vitamin a d e kImage result for vitamin DImage result for vitamin E
         #VITAMIN "A"#                   #VITAMIN "D"#                     #VITAMIN "E"#

#VITAMIN "K"#

Tingkah laku phospholids adalah menakjubkan dan pelik. Mereka digambarkan sebagai mempunyai kepala dan ekor. 'Kepala' fosfolipid adalah hidrofilik (tertarik dengan air), sementara 'ekor' hidrofobik mengusir air. Ini bermakna mereka menarik air dan memegangnya. Ini menjadikan ia pelembap yang berguna.

Image result for phospholipids
#GAMBARAN SIMPLE PHOSPHOLIPIDS#

Tetapi itu bukan semua. Kepala dan ekor ini menyusun diri menjadi bio-lapisan (lihat gambar di atas) yang memberi mereka struktur yang serupa dengan kulit. Oleh kerana itu dikatakan bahawa produk yang mengandungnya mempunyai pertalian dengan kulit dan toleransi yang tinggi. Dan, lebih-lebih lagi, fosfolipid mengekalkan struktur mereka apabila digunakan dan kerana ini kadang-kadang dipanggil "kulit kedua".

Antara fosfolipid, phosphatidylcholine yang unik kerana bentuknya. Ia mempunyai kepala choline '(choline berada dalam molekul penanda sel) dan rantai asid lemak yang membentuk' ekor '. Phosphatidylcholine dianggap sebagai ratu fosfolipid untuk penggunaan kosmetik kerana saiz molekul yang lebih kecil. Ia mengandungi kolin (dan ini adalah bahagian yang menarik), oleh itu, ia adalah pendahulu kepada molekul penunjuk yang pergi dari sel ke sel. Dan ia boleh memperbaiki dan melindungi sel-sel dan membran yang rosak oleh radikal bebas. Ia dibuat dengan mengasingkan komponen yang berbeza dari kuning telur dan kacang soya semula jadi.

Image result for phosphatidylcholine
#Phosphatidylcholine#

Phospholipid boleh didapati dari minyak zaitun dan minyak hazelnut juga. Tetapi hanya minyak dara. Saya mendapati kajian dari tahun 1990 menunjukkan bahawa phospolipid hampir hilang apabila minyak diperhalusi dan minyak yang dihasilkan jauh kurang kesan pelembap daripada minyak dara fosfolipid kaya.

Sebagai workhorse, phosopolipid adalah pengemulsi berguna kerana ia larut minyak di dalam air. Oleh itu, ramuan anda tidak kelihatan seperti berpakaian salad yang tidak digergaji. Juga, satu kajian telah mendapati bahawa phospholipid adalah pembawa atau sistem penghantaran transdermal yang dapat membantu bahan-bahan lain menembusinya.


Image result for transdermal
#Transdermal#

Phospholipid juga kelihatan antioksidan. Nicholas Perricone MD mengatakan ia begitu (dan dia harus tahu menjadi seorang doktor dan semua) dan dia menggunakan ramuan dalam, sebagai contoh, Krim Cold Plasma. Saya juga mendapati kajian yang menyimpulkan bahawa mereka mempunyai kesan antioksidan apabila digabungkan dengan tocopherol (vitamin E).

Kami telah telah menjumpai produk yg mempunyai Phospholipid yang sangat memberi manfaat kepada kulit...Phospholipids atau lebih dikenali fumgsinya sebagai (pemegang air)...Produknya adalah Oribelle Foundation By Alora Skinz...


#ORIBELLE FOUNDATION BY ALORA SKINZ#

KEISTIMEWAAN ORIBELLE FOUNDATION
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✔️Full Coverage
✔️Tekstur Ringan, Wangi, Lembut & Halus di muka
✔️Makin Berpeluh makin Glowing
✔️Boleh digunakan dgn apa saja Skin care & mekap
✔️Cepat & Mudah meresap dgn kulit
✔️Cantik sambil Merawat
.
KHASIAT BONUS
➖➖➖➖➖➖➖
✔️Jarawat Kecut seawal 3 hari
✔️Jaragat Pudar seawal 7 hari
✔️Kulit Kusam Berseri seawal 24 jam
✔️Efek Flawless & Glowing sepantas 59.99 saat
✔️Anti Minyak
✔️Anti Peluh
✔️Anti Penuaan (Awet Muda)
✔️LULUS KKM

SIAPA SIAPA NAK ORDER ATAU ADA SEBARANG PERTANYAAN
BOLEH TERUS PM KE NOMBOR 0197240851
ATAU BOLEH TERUS TEKAN LINK WHATSAPP KAT BAWAH ↴↴↴

 →→→→→→→→→  http://foundationsatu.wasap.my/ ←←←←←←←←←←

Comments

Popular Posts