EUPHORBIA CERIFERA (CANDELILLA) WAX

Apa itu Euphorbia Cerifera (Candelilla) Wax

Related image

Beeswax adalah lilin yang disemburkan oleh lebah madu.Euphorbia Cerifera (Candelilla) Wax, juga dikenali sebagai Candelilla Wax, diperolehi daripada tumbuhan Euphorbia cerifera, yang merupakan tumbuhan yang tumbuh di Mexico Tengah Utara dan kawasan Texas Big Bend.


Image result for Euphorbia Cerifera
#TUMBUHAN EUPHORBIA CERIFERA#

Copernicia Cerifera (Carnauba) Lilin, juga dikenali sebagai Carnauba Wax, diperoleh daripada daun pokok palma tropika Brazil, Copernicia cerifera, dan Rhus Succedanea Wax Fruit, juga dikenali sebagai Lilin Jepun, diperoleh daripada beri sumac Rhus succedanea, yang tumbuh di Jepun dan China.


Image result for Copernicia Cerifera (Carnauba) HD
#COPERNICIA CERIFERA#
    
    Image result for carnauba wax WAX          
#CARNAUBA WAX#

 Image result for palma tropika tree    
#PALMA TROPIKA BRAZIL#

Image result for rhus succedanea
#RHUS SECCEDANEA#

Dalam kosmetik dan produk penjagaan kulit, Beeswax dan lilin tumbuhan digunakan dalam perumusan pelbagai produk termasuk produk bayi, produk mandi, gincu, solekan, wangian, pewarna dan bukan rambut, produk kuku dan penjagaan kulit, produk pencuci peribadi (miss v), produk pencukur serta produk suncreen dan suntikan.


Kenapa ianya sangat memberi manfaat dalam kosmetik dan produk penjagaan diri?

Beeswax dan lilin tumbuhan membantu menyimpan emulsi daripada memisahkan komponen minyak dan cecairnya, terutama dalam kosmetik dan produk penjagaan diri yang memerlukan konsistensi krim. Lilin ini juga meningkatkan ketebalan lipid (minyak) bahagian produk pepejal dan seperti kayu seperti lipstik, memberi mereka struktur, membolehkan aplikasi licin, dan menjaga mereka pepejal. Apabila digunakan dalam eyesyadow, lilin mengeras tetapi tidak mengeras produk, dan kelenturan dan kelenturan lilin tetapi ia hanya memadatkan aplikasinya sahaja. Lilin ini juga boleh berfungsi dalam produk depilasi untuk menggugurkan rambut yang tidak diinginkan secara mekanikal.

Image result for beeswax
#BEESWAX#

Fakta saintifik:
Lebah genus Apis menghasilkan kuantiti terbesar Beeswax komersial, yang disebut di Eropah sebagai Cera Alba. Biji lebah segar putih, tetapi serbuk sari, resin dan kekotoran alam semula jadi lain dapat memberikan warna kuning terang ke warna coklat yang mendalam.

Candelilla Wax adalah pepejal kekuningan berwarna coklat kekuningan, rapuh berkilat, diekstrak dari permukaan tumbuhan Euphorbia Cerifera. Di Eropah lilin ini dikenali sebagai Candelilla Cera.

Image result for Candelilla Wax
#CANDELILLA WAX#

Carnauba Wax adalah yang paling sukar dari lilin sayuran komersial. Ia adalah lilin yang lasak, amorfus, berkilat yang berbeza-beza dari warna kuning kotor hingga coklat, hijau atau putih. Lilin ini kadang-kadang dipanggil Brazil Wax.

Image result for Carnauba Wax
#CARNAUBA WAX#

Lilin Jepun, juga dikenali sebagai Rhus Succedanea Lilin Buah, adalah bahan yang mudah dibentuk dan melekit. Apabila disucikan ia berwarna putih, legap dan bebas gloss.

Image result for rhus succedanea fruit wax
#RHUS SUCCEDANEA#

Langkah Keselamatan / Kesan Sampingan:-

Tiada amaran mengenai bahan semulajadi ini.

Terdapat ramai pengusaha-pengusaha produk yang telah sebatikan bahan ini ke dalam produk mereka...tetapi produk yang kami telah jumpai yang terdapat lebih daripada 10% Euphorbia Cerifera (Candelilla) Wax ke dalam produknya yang diberi nama Oribelle Foundation By Alora Skinz.

#ORIBELLE FOUNDATION BY ALORA SKINZ#

✔️Full Coverage
✔️Tekstur Ringan, Wangi, Lembut & Halus di muka
✔️Makin Berpeluh makin Glowing
✔️Boleh digunakan dgn apa saja Skin care & mekap
✔️Cepat & Mudah meresap dgn kulit
✔️Cantik sambil Merawat
.
KHASIAT BONUS
➖➖➖➖➖➖➖
✔️Jarawat Kecut seawal 3 hari
✔️Jaragat Pudar seawal 7 hari
✔️Kulit Kusam Berseri seawal 24 jam
✔️Efek Flawless & Glowing sepantas 59.99 saat
✔️Anti Minyak
✔️Anti Peluh
✔️Anti Penuaan (Awet Muda)
✔️LULUS KKM

Boleh terus whatsapp ke nombor agennya untuk sebarang pertanyaan atau order 
↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓

Comments

Popular Posts