JOM TEROKA BENEFIT BENZOPHENONE - 3

BENZOPHENONE - 3 

>>Atau nama Lainnya :- (Oxybenzone)


Image result for Benzophenone-3

Benzophenone-3, atau oxybenzone, terutamanya berfungsi sebagai fotostabilizer dan pelindung matahari.Antara pilihan bahan-bahan aktif pelindung matahari, Benzophenone-3 dikelaskan sebagai agen kimia "pelindung matahari". Tidak mencukupi apabila digunakan semata-mata, benzophenone-3 menyerap UVB dan sinar UVA pendek tetapi adalah penyerap UV kimia yang lemah. Dengan menyerap sinar UV, ia juga membantu memelihara integriti bahan-bahan kosmetik lain, mencegah kemerosotan mereka di bawah matahari. Atas sebab ini, benzophenone-3 paling sering digunakan bersama-sama dengan agen pelindung matahari yang lain. Selain daripada pelindung matahari, ia boleh didapati dalam pelbagai produk penjagaan diri seperti pengilat kuku, foundation, losyen, gincu dan serum bulu mata.

Image result for uvb uva
                             #UVB & UVA#
                                                             

Diantara Langkah-langkah Keselamatan / Kesan Sampingan Benzophenone-3 :-


Terdapat beberapa bahaya yang disyaki yang berkaitan dengan benzophenone-3 atau oxybenzone. Seperti kandungan kimia dekat benzophenone-4 (Sulisobenzone), agen pelindung matahari ini telah menembusi kulit dan menyebabkan sensitiviti foto. Dalam beberapa kajian, kehadiran benzophenone-3 telah menunjukkan peningkatan dalam pengeluaran radikal bebas berbahaya dan keupayaan untuk menyerang sel-sel DNA. Atas sebab ini, ia dipercayai merupakan faktor penyumbang kepada kenaikan kes melanoma baru-baru ini dengan pengguna pelindung matahari. Beberapa kajian telah membuktikannya untuk bertindak sama dengan hormon estrogen, menunjukkan bahawa ia boleh menyebabkan kanser payudara (sumber). Ia juga dikaitkan dengan hubungan ekzema dan alergik.


Image result for oxybenzone



Di samping itu, terdapat banyak kebimbangan mengenai penyerapan benzophenone-3 tubuh manusia. Dalam satu kajian, individu menggunakan pelindung matahari dengan 4% benzophenone-3 dan menghantar sampel air kencing lima hari selepas permohonan topikal. Akibatnya, semua rembesan urin subjek didapati mengandungi benzophenone-3, mencadangkan keupayaan tubuh untuk menyimpan bahan (sumber). Pada tahun 2008, Pusat Kawalan & Pencegahan Penyakit Amerika Syarikat telah menjalankan eksperimen yang sama pada skala nasional, dan mendapati sebatian kimia hadir pada 96.8% sampel air kencing manusia yang ditinjau (sumber). Akibatnya, ramuan ini dianggap tidak sesuai untuk kanak-kanak di bawah umur dua tahun, yang belum mengembangkan enzim untuk memecahkan derivatif benzophenone - 3.


Image result for enzim

#ENZIM#

Walaupun jumlah bukti saintifik yang adil menunjukkan kesan buruk benzophenone-3, ujian tambahan diperlukan sebelum membuat kesimpulan yang pasti. Perlu diingat bahawa ramuan ini masih mempunyai risiko kurang teruk daripada yang dikaitkan dengan PABA. Tambahan pula, ramai pakar dermatologi menegaskan bahawa, kerana penyerapan dermal benzophenone-3 kelihatan rendah dan masih berkesan melindungi terhadap sinar UV, bahan ini tidak boleh dikesampingkan sepenuhnya.


FDA telah meluluskan penggunaan Benzophenone-3 sebagai bahan pelindung matahari OTC yang selamat dan berkesan, tetapi hanya dalam kepekatan sehingga 6%. Arahan Kosmetik EU juga menilai ramuan pelindung matahari sebagai selamat sehingga kepekatan sebanyak 10%, dan memerlukan produk yang mengandungi lebih daripada .5% ramuan untuk dilabelkan "mengandungi Oxybenzone." Sweden telah mengharamkan penggunaan ramuan ini.

Produk yang telah kami temukan yang mengandungi Benzophenone-3 atau yang boleh dilabelkan "mengandungi Oxybenzone" dan lebih daripada 5% ialah yang berjenama ALORA SKINZ...Iaitu Oribelle Foundation yang mengandungi 15% Benzophenone-3. Ianya sangat berkesan menahan daripada sinaran cahaya matahari atau UV atau menyerap UVB dan sinar UVA.


#ORIBELLE FOUNDATION BY ALORASKINZ#

KEISTIMEWAAN ORIBELLE FOUNDATION
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✔️Full Coverage
✔️Tekstur Ringan, Wangi, Lembut & Halus di muka
✔️Makin Berpeluh makin Glowing
✔️Boleh digunakan dgn apa saja Skin care & mekap
✔️Cepat & Mudah meresap dgn kulit
✔️Cantik sambil Merawat
.
KHASIAT BONUS
➖➖➖➖➖➖➖
✔️Jarawat Kecut seawal 3 hari
✔️Jaragat Pudar seawal 7 hari
✔️Kulit Kusam Berseri seawal 24 jam
✔️Efek Flawless & Glowing sepantas 59.99 saat
✔️Anti Minyak
✔️Anti Peluh
✔️Anti Penuaan (Awet Muda)
✔️LULUS KKM
.
Berminat atau ada apa apa soalan nak tanya, klik je link wasap dekat bawah ni:

http://foundationsatu.wasap.my/

Comments

Popular Posts