HYDRATING WATER BASED BY ALORA SKINZ (HAZELNUT)



DIFORMULASIKAN DENGAN

*HAZELNUT*

3 MANFAAT KACANG HAZELNUT UNTUK KECANTIKAN

Biji-bijian atau kacang-kacangan kaya dengan manfaatnya yang baik bagi kesihatan mahupun kecantikan. jom kita mendalami manfaat kacang hazelnut untuk kecantikan.




Sebagai gambaran, satu cangkir Hazelnut mengandung sekitar 86% dari keinginan vitamin E setiap harinya. Hazelnut juga mengandung vitamin A dan C yang merupakan dua antioksidan kuat. So, makin penasaran kan seperti apa manfaat hazelnut bagi kulit dan rambut kita?

1.Melembapkan Kulit.

Hazelnut kaya dengan vitamin E dengan jumlah yang berlimpah. Vitamin E dan lemak nabati yang terkandung dalam hazelnut dapat membantu melembapkan kulit dan menjaganya tetap halus jika rutin  kita mengonsumsinya.

2.Menjaga Kulit Tetap Sihat dan Segar.

Kandungan antioksidan pada hazelnut memiliki peranan penting dalam menjaga kulit tetap sihat. Antioksidan memerangi radikal bebas yang dapat merosakkan kulit, juga melindungi kulit dari bahaya UVA/UVB. Hazelnut dapat meregenarsi kulit kita agar selalu sihat dan segar.

3.Merawat Rambut Kering dan Rosak.

Jika rambut kita termasuk golongan rambut kering dan rosak, boleh juga memanfaatkan hazelnut sebagai bahan utama perawatan rambut. Caranya, cukup siapkan 2 sudu makan serbuk halus hazelnut dan 2 biji telur kemudian kocok hingga sebati. sapukan campuran ini di kulit kepala, batang, hingga ujung rambut. Lalu, biarkan selama 20 minit. Setelah mengering, bilas rambut dengan air suam dan akhiri dengan shampoo.

Comments

Popular Posts